Helena
juz wsiąkł
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
|
Cykle życia
19 czerwca 2009
16:45
CYKLE ŻYCIA
Cykle dzielą nasze życie na trzy zasadnicze części. Znajomość czasu ich trwania i odpowiadających im wibracji pomaga nam wykorzystać nasze możliwości w danym okresie życia.
Jeśli sobie wyobrazimy nasze życie jako sztukę rozgrywającą się na scenie, to Liczba Drogi Życia odpowiada za temat przewodni tej sztuki, za jej reżyserię i tempo.
Trzy Cykle podstawowe to trzy akty tej sztuki, to wątki wzbogacające temat przewodni. Określają one ogólną atmosferę kolejnych etapów w życiu i opisują kierunek, w jakim ewoluujemy.
Każdy Cykl podsuwa lekcje do nauczenia i podpowiada, jak z nich skorzystać w sposób pozytywny. Ich wpływy nakładają się na wpływ Liczby Drogi Życia, która nimi rządzi, wyraża je, nadaje im formę.
I CYKL — FORMUJĄCY
okres dzieciństwa i młodości, od urodzenia do około 28 roku życia
Informacje zawarte w wartości liczby przyporządkowanej temu cyklowi dotyczą charakteru naszego dzieciństwa, tzn. warunków kształtujących naszą osobowość. To one stanowią podstawę dla naszego rozwoju i są źródłem głębokich przeżyć, wokół których gromadzą się zahamowania i lęki. Te informacje mogą być pomocne rodzicom dziecka, by mogli ujrzeć je takim, jakie jest, a nie takim, jakim chcieliby je widzieć. Umiejętne wykorzystanie wiedzy o cyklach rozwiązuje wiele problemów między rodzicami i dziećmi.
II CYKL — PRODUKTYWNY
okres dojrzałości, od 28 roku życia do 56-58 lat
Liczba przyporządkowana temu cyklowi informuje przede wszystkim o predyspozycjach zawodowych i naszym miejscu W społeczeństwie.
III CYKL —ŻNIWNY
czas odpoczynku, od 57 - 60 roku życia do śmierci...
Informacje zawarte w liczbie tego cyklu mówią o rodzaju satysfakcji, jaki będziemy czerpać z plonów naszego życia, oraz o tym, w jaki sposób spędzimy jego schyłek.
74
SPOSÓB OBLICZANIA CYKLI ŻYCIA
l cykl (FORMUJĄCY) odpowiada liczbie miesiąca urodzenia (cyfra zawarta między 1 a 9: październik — 10/1, listopad —11/2, grudzień — 12/3)
II cykl (PRODUKTYWNY) odpowiada liczbie dnia urodzenia zredukowanej do liczby pojedynczej od 1 — 9, oprócz liczb—mistrzów (11, 22)
III cykl (ŻNIWNY) odpowiada sumie cyfr roku urodzenia zredukowanej do liczby pojedynczej od 1 do 9, oprócz liczb—mistrzów (11,22)
Przykład: cykle dla Jolanty Pepel ur. 18 maja 1950 roku będą odpowiednio:
I CYKL
miesiąc
II CYKL
dzień urodzenia
III CYKL
rok urodzenia
maj = 5
18 = 9
1950 = 15 = 6
5
9
6
I cykl — No. 5
II cykl — No. 9/18
III cykl — No. 6/15
Interpretując poszczególne liczby cykli nie zapominajmy o podliczbach.
75
Cykl Formujący = miesiąc urodzenia (zredukowany do jednej cyfry)
Cykl Produktywny = dzień urodzenia (zredukowany do jednej cyfry)
Cykl Żniwny = rok urodzenia (zredukowany do jednej cyfry)
ZNACZENIE CYKLI ŻYCIA
CYKL No. 1
Cykl Formujący
Nauka niezależności, liczenia na samego siebie. Należy określić własną indywidualność tzn. rozpoznać swój potencjał i rozwijać go. Odkryć naszą unikalność, czyli to, co mamy niepowtarzalnego, czego nie ma nikt inny. Nauczyć się na tym opierać w każdej sytuacji. Zrozumieć, że poziom rozwoju, jaki można osiągnąć (a więc także pozycja społeczna) przychodzi w wyniku osobistego wysiłku, talentu i pracy. Dostrzec, że każdy jest niezbędny w swej inności, a więc że rywalizacja nie ma sensu. Nie należy zanadto liczyć na poparcie rodziny.
negatywnie: może się wyrazić w osamotnieniu, trudnym dzieciństwie, problemach z ojcem lub bratem.
rodzice: powinni pomóc dziecku rozwinąć jego specyficzne talenty, pozwolić mu zbudować niezależność dopuszczając jego pomyłki, by mógł się na nich uczyć, a jednocześnie zapewnić mu podporę psychiczną w samodzielnym pokonywaniu tych trudności. Unikać tworzenia hierarchii w stosunkach rodzinnych.
Cykl Produktywny
Sytuacje, które są okazją do wykazania własnej inicjatywy. Możliwość dowodzenia, kierowania. Promocja i poprawa pozycji zawodowej. Konkretne i ambitne plany. Realizacja. Autonomia.
lekcja: nie realizować swych pragnień i ambicji kosztem innych. Zrozumieć, że nikt nikomu nie odbiera szans na sukces ani nie zajmuje miejsca. Wszyscy
mamy miejsca, na jakie zasługujemy i w każdej chwili dzięki naszej wewnętrznej pracy możemy je zmienić. Dlatego dążenie do władzy i dominacji, branie dla siebie najwięcej, mija się z celem.
negatywnie: może się wyrazić w przeciwnościach, zahamowaniu własnej inicjatywy, wrogości wobec otoczenia, trudności w zapewnieniu sobie bytu.
Cykl Żniwny
Aktywne życie, rzadkie chwile odpoczynku. Możliwość wyboru nowego kierunku w życiu osobistym lub pracy. Spóźniony awans. Niezależność.
negatywnie: dużo wysiłku, mało konkretnych rezultatów. Brak pomocy i podpory. Źle znoszona samotność.
CYKL No. 2
Cykl Formujący
Powolny rozwój wymagający kompromisów i cierpliwości. Zależność od środowiska, zmienne okoliczności życia. Akcent położony na rozwój wrażliwości. Wiele przyjaźni. Duża rola kobiet (matki, babki lub siostry), w sensie zależności emocjonalnej albo przeciwnie, np. braku matki. Cykl ten sprzyja zawarciu małżeństwa lub powstaniu zależności uczuciowych.
negatywnie: duże napięcie emocjonalne. Konieczność podporządkowania się i duszna atmosfera, nie sprzyjająca rozwojowi osobowości. Nadużywanie władzy ze strony matki lub innej kobiety.
rodzice: nie rozpieszczać dziecka, nie okazywać zbyt wiele wyrozumiałości, nie ochraniać go nadmiernie, natomiast rozmawiać z nim i słuchać, co ma do powiedzenia. Nie oceniać go, akceptować, nie wprowadzać napięć emocjonalnych. Starać się odkryć jego prawdziwe potrzeby i respektować je, nawet jeśli są one odmienne od naszych oczekiwań.
Cykl Produktywny
Sytuacje przynoszące możliwość realizacji potrzeby współpracy, spółek, związków, małżeństwa. Trudności w realizowaniu się w sposób indywidualny. Okres, w którym dobrze wykorzystany potencjał emocjonalny może stać się motorem inspiracji, twórczości, dojrzewania planów.
77
lekcja: nauczyć się funkcjonować w grupie, nie podporządkowując się osobom, lecz wspólnym celom. Prawdziwa współpraca realizuje się wtedy, gdy dodaje się swą wartość indywidualną do wspólnej całości. Nauka respektu dla innych, pozostawienia drugiego na jego poziomie rozwoju nie atakując go niezrozumiałymi dla niego (na danym etapie) informacjami w formie naszych przekonań. Osiągnięcie „złotego środka", umiarkowania, brania i dawania według potrzeb. Wyciszenie się, głównie emocjonalne. Nie oceniać. Odróżniać akceptację od aprobaty.
negatywnie: problemy we współpracy. Zależność lub podporządkowanie, które trudno zaakceptować. Ryzyko rozwodu lub zerwania. Zmienne warunki materialne. Brak pracy. Rozczarowania w związkach przyjacielskich lub miłosnych.
Cykl Żniwny
Opieka i bezpieczeństwo. Spokój sprzyjający odpoczynkowi. Przyjaźnie i życie towarzyskie. Wyraźna obecność kobiet i ich łagodzący wpływ. Nowe zainteresowania. Nie ryzykować na planie materialnym.
negatywnie: problemy finansowe. Brak stabilizacji i poczucia bezpieczeństwa. Straty. Problemy uczuciowe.
CYKL No, 3
Cykl Formujący
Dzieciństwo i sytuacje sprzyjające rozwojowi osobowości przyjaznej, towarzyskiej, wesołej i komunikatywnej. Atmosfera ciepła, szczęścia, w której dziecko może się wyrazić, zaistnieć, tworzyć. Muzyka, rysunek i malarstwo są najlepszymi środkami wyrazu. Młodość bogata i twórcza, pełna doświadczeń i wrażeń.
negatywnie: niebezpieczeństwo rozproszenia, nie kończenia tego, co zostało zaczęte. Chwiejność charakteru. Czasami całkowite zahamowanie twórczej ekspresji lub komunikacji. Samotność i zamknięcie w sobie. Rozbita rodzina.
rodzice: sprzyjać rozwojowi twórczemu dziecka, jego zainteresowaniom plastycznym lub muzycznym. Nauczyć dziecko dysponowania swą energią — jak uniknąć rozpraszania jej i jak ukierunkować ją na twórczy cel. Pozwolić wyrażać się jego ciału i fantazji. Nie ingerować w jego psychikę ani ciało.
78
Cykl Produktywny
Działalność związana z komunikacją wszelkiego rodzaju. Pomoc przyjaciół lub znajomych. Twórczość, oryginalność, realizacja w dziedzinach artystycznych, handlowych lub związanych ze środkami przekazu. Szczęśliwe życie uczuciowe. Sukces materialny, ale też duża łatwość wydawania pieniędzy.
lekcja: nauczyć się dobrze gospodarować swą energią, by unikać jej rozproszenia. Nie spędzić tych lat wyłącznie na bankietach! Dostrzec identyczność mechanizmów rządzących nami, naszym wnętrzem i Wszechświatem, które zapewniają nam nieskończoną ilość niepowtarzalnych form i ich przeobrażania. Unikać ingerencji w cudze życie.
negatywnie: strata energii, czasu, pieniędzy. Marnotrawstwo, poszukiwanie łatwego życia, zmienność. Czasem klęska i zahamowanie rozwoju osobowości i własnej ekspresji.
Cykl Żniwny
Współżycie z ludźmi, bogate życie towarzyskie. Działalność twórcza lub artystyczna. Nowe zainteresowania, podróże. Czasem spóźniona, szczęśliwa miłość. Niekiedy odkrycie w sobie jakiegoś talentu.
negatywnie: życie zbyt beztroskie z przykrymi tego konsekwencjami we wszystkich dziedzinach. Lekceważenie zdrowia i równowagi wewnętrznej. Nadużycia. Czasem wrogość otoczenia uniemożliwiająca realizację planów. Samotność, brak porozumienia.
CYKL No, 4
Cykl Formujący
Nauka dyscypliny, poczucia rzeczywistości i służenia innym. Bezpieczeństwo, ale czasem także ograniczenia. Okres wymagający wysiłku (np. w nauce szkolnej) i pracowitości, niekiedy konieczności wczesnego podjęcia pracy. Niewiele sytuacji ułatwiających życie. Powolne budowanie przyszłości.
negatywnie: ograniczające i duszne środowisko. Niewiele okazji do wyrażenia siebie. Powołanie, wybór drogi życiowej, napotykają stanowczy sprzeciw lub milczącą dezaprobatę bliskich. Nadmierny autorytaryzm rodziców. Brak środków finansowych, by się rozwijać. Konieczny czas i cierpliwość. Zdrowie wymagające uwagi.
rodzice: trzeba pomóc dziecku udźwignąć ciążące na nim obowiązki i próbować ulżyć mu, nauczyć go szacunku dla trwałych wartości i metodycznej pracy. Pomóc mu odnaleźć swoje prawdziwe potrzeby lub powołanie i podtrzymywać w wysiłku bycia w zgodzie z samym sobą.
Cykl Produktywny
Akcent położony na pracę. Konieczny wysiłek i wytrwałość. Brak ułatwień zewnętrznych i czasu na odpoczynek. Należy rozwijać umiejętności organizacyjne i zmysł ekonomiczny. Ważny też staje się dom i rodzina. Podróże związane z pracą zawodową. Sukces przychodzi z czasem, proporcjonalny do włożonego wysiłku. Jest to mozolne i staranne budowanie fundamentów życiowych, powolne bratanie się z rzeczywistością.
lekcja: nie tracić czasu, lecz wytrwale budować fundamenty. Należy nadać wyraźną strukturę swemu życiu. Dostrzec rządzące nim prawa i przestrzegać ich. Pozostawać w zgodzie z samym sobą i w harmonii z innymi. Podejmować pracę ze zrozumieniem, a nie podporządkowaniem. Nauczyć się widzieć różne aspekty swojej pracy jako jedną całość.
negatywnie: trudna sytuacja materialna. Konieczność walki, której rezultat rozczarowuje. Niebezpieczeństwo strat finansowych i choroby. Ograniczenia i problemy uczuciowe.
Cykl Żniwny
Bardzo silna motywacja do pracy i tworzenia swej rzeczywistości fizycznej. Liczne obowiązki. Zabezpieczenie materialne i komfort mieszkaniowy. Stabilizacja, tryb życia mało ruchliwy.
negatywnie: brak środków do życia. Ograniczenia. Tendencja do zasklepienia się, do unikania ludzi. Czasem problemy zdrowotne.
CYKL No, 5
Cykl Formujący
Poczucie wolności. Częste zmiany okoliczności lub rodzice, którzy podróżują. Potrzeba ruchu, sportu i zabawy. Wyniki w nauce nierówne mimo łatwości przyswajania wiedzy. Otwartość na świat i pragnienie ucieczki. Dziecko może być ciekawe wszystkiego i poszukujące doświadczeń i wrażeń.
negatywnie: dziecko dynamiczne, zmienne. Ekstremalne reakcje (ucieczki z domu). Okres dojrzewania z problemami. Opóźnienia w osiągnięciu dojrzałości. Trudności w znalezieniu własnej drogi.
rodzice: trzeba dać dziecku dużo swobody, nie zapominając jednak otoczyć go troską i miłością, gdyż ta cyfra zawiera pułapki i przedziwne tęsknoty seksualne. Nauczyć dziecko gospodarować swą wolnością, zwłaszcza w okresie dojrzewania, gdy będzie chciało za wszelką cenę spróbować spełnić się w najróżniejszych doświadczeniach zmysłowych naraz. Należy pamiętać, że dla niego poczucie własnej wolności jest wartością podstawową i pozwolić mu wypełniać swój los zgodnie z jego możliwościami.
Cykl Produktywny
Zmiany w sprawach osobistych i zawodowych. Podróże. Różnorodne zainteresowania. Nie należy brać na siebie zbyt ciężkiej odpowiedzialności. Zadbać o minimum niezależności w sferze uczuć. Łatwe przygody. Okres dynamiczny i zróżnicowany. Zmiana kierunku życia co rok lub co dwa lata. Co osiemnaście miesięcy ważny istotny przełom.
lekcja: akceptować zmiany, świadomie je przeżywać wyciągając z nich wnioski. Nauczyć się gospodarować swą wolnością bez szkody dla innych. Nie nadużywać zmysłów, nie wyniszczać ciała. Nauczyć się najpierw tworzyć, a potem współtworzyć, wzbogacając siebie i innych. Zrozumieć mechanizm inspiracji. Budować pomost między swą fizycznością a wnętrzem. Poprzez pracę nad sobą stać się czystym i godnym narzędziem twórczej inspiracji. Rozwijać swe talenty.
negatywnie: zmiany w wyniku impulsywnych decyzji. Niestałość. Rozproszenie. Nadużywanie zmysłów i seksu. Zahamowania możliwości rozwoju. Nieostrożność, wypadki. Klęski zawodowe w wyniku nieakceptacji poprzez środowisko, chybionych pomysłów lub dzieł.
Cykl Żniwny
Okres spełnienia, podróży, zmian, odkryć. Emerytura, podczas której nie ma czasu na nudę.
negatywnie: ważne są tylko osobiste przyjemności i osobista wolność. Życie włóczęgi, pozbawione celu. Nieostrożność i brak poczucia bezpieczeństwa. Duże napięcie nerwowe.
CYKL No. 6
Cykl Formujący
Silne więzy rodzinne. Wcześnie wpajana potrzeba odpowiedzialności i służenia. Dyscyplina. Możliwości konieczności brania na siebie ciężarów i odpowiedzialności niewspółmiernych do dziecięcych sił. Pragnienie założenia rodziny. Talent artystyczny, zmysł estetyczny. Potrzeba poczucia bezpieczeństwa.
negatywnie: duszna atmosfera rodzinna, która może zahamować rozwój. Przesadnie surowe wychowanie. Czasami słabe zdrowie. Zbyt wczesny związek małżeński, który kończy się klęską. Trudności w dokonywaniu wyborów.
rodzice: należy pomóc dziecku wytrzymać obciążenie tej liczby, nauczyć je udźwignąć odpowiedzialność bez konieczności doświadczania jej jako przymusu. Nie przesadzać z nakazami, rozkazami, nie planować za niego życia, nie narzucać wzorców postępowania, nie uczyć porównywania się z innymi, nie pomagać w tworzeniu pragnień, planów niezgodnych z rzeczywistą potrzebą.
Cykl Produktywny
Okres obowiązków rodzinnych i zawodowych, a także społecznych. Sprzyja rodzinie i miłości. Nauka umiejętności adaptacji, akceptacji ludzi i sytuacji takimi, jakimi są. Poczucie bezpieczeństwa. Pozytywny kierunek kariery zawodowej. Sukces w dziedzinach artystycznych.
lekcja: zaakceptować wszelkie przyjęte na siebie zobowiązania i wywiązać się z nich, nauczyć się tolerancji, rezygnując z nadmiernych wymagań wobec siebie i wobec innych. Nie narzucać własnych poglądów ani wzorców postępowania. Nie planować z góry rozwiązań ani swego stosunku do ludzi lub do sytuacji. Nie dać się sterować presją społeczną, zwyczajową czy religijną. Pracować nad zrozumieniem siebie samego i własnych potrzeb.
negatywnie: problemy rodzinne: nadmiar obowiązków, konflikty, niebezpieczeństwo rozwodu lub separacji, błędy w wyborze drogi zawodowej.
Cykl Żniwny
Okres bezpieczeństwa, spokoju i harmonii. Komfort i dobre warunki materialne. Obowiązki wobec rodziny lub społeczeństwa. Konieczność sprawowania opieki nad bliskimi lub w strukturach społecznych. Nowe zainteresowania.
82
negatywnie: przygniatające obowiązki (często narzucone z zewnątrz) i niemożność wywiązania się z nich. Ograniczenia. Słabe zdrowie. Brak równowagi.
Cykl Produktywny
Niespodziewane wydarzenia. Jakieś spotkania lub okazje, które wyraźnie zmienią kierunek życia. Niezależna działalność zawodowa, często wymagająca szczególnych kwalifikacji. Studia, poszukiwania, analiza, doświadczenia. Należy wystrzegać się w swej działalności celów wyraźnie lub wyłącznie materialistycznych oraz stowarzyszania się, należy zachować niezależność. Okres zdobywania wiedzy i wyciągania wniosków. Zainteresowanie wiedzą tajemną. Życie raczej w odosobnieniu. Wibracja ta nie sprzyja przygodom miłosnym, chyba że uczucie zaskoczyło nas znienacka.
lekcja: wchodzić w każde doświadczenie świadomie, przyjmując na siebie odpowiedzialność za błędy i potknięcia. Gromadzić w ten sposób mądrość życiową. Szanować wiedzę i pracę — własną i cudzą. Zrozumieć, że każdy z nas obejmuje tylko fragment większej całości, nikt nie jest ani lepszy ani gorszy, a różni nas tylko zakres odpowiedzialności i pracy, proporcjonalny do naszych możliwości.
negatywnie: klęska związku uczuciowego lub wspólnego przedsięwzięcia. Straty materialne. Samotność, brak środków do życia. Depresja, choroba.
Cykl Żniwny
Okres spokojny, wypełniony pracą intelektualną lub dociekaniami natury duchowej i intelektualnej (religia, filozofia, okultyzm, literatura). Podróże drogą wodną. Niezbędny jest kontakt z przyrodą. Poszukiwanie prawdy wewnętrznej, korzystanie z doświadczeń życia, rzadkie kontakty towarzyskie.
negatywnie: samotność, trudności materialne, problemy zdrowotne. Czasem ucieczka w alkohol lub inne uzależnienia.
CYKL No. 7
Cykl Formujący
Akcent położony jest na rozwój życia wewnętrznego, duchowego. Duża wrażliwość. Potrzeba wiedzy i umiejętność jej przyswajania ułatwiają naukę. Wewnętrzny przymus niezależności, konieczności doświadczania na swój własny sposób. Kierunek studiów raczej naukowy. Sposób bycia introwertyczny, dyskretny, marzycielski, a nawet tajemniczy. Poczucie lub dążenie do samotności.
negatywnie: trudne (czasem wręcz nieszczęśliwe) dzieciństwo, brak opieki lub nadopiekuńczość rodziców. Represja i niezrozumienie ze strony otoczenia. Wahania co do kierunku studiów lub w ogóle wyboru drogi życiowej. Wątpliwości, pesymizm.
rodzice: należy starać się pomóc dziecku znaleźć sposób wyrażenia siebie, opuszczenia swej skorupki, porozumiewania się z otoczeniem. Dać zrównoważoną opiekę pozwalającą na bezpieczne doświadczanie, tzn. nie usuwać trudności pozostawiając dziecku wybór sposobu doświadczania, równocześnie
asekurując je dyskretnie w jego wysiłkach przebrnięcia przez trudności.
Cykl Produktywny
Niespodziewane wydarzenia. Jakieś spotkania lub okazje, które wyraźnie zmienią kierunek życia. Niezależna działalność zawodowa, często wymagająca szczególnych kwalifikacji. Studia, poszukiwania, analiza, doświadczenia. Należy wystrzegać się w swej działalności celów wyraźnie lub wyłącznie materialistycznych oraz stowarzyszania się, należy zachować niezależność. Okres zdobywania wiedzy i wyciągania wniosków. Zainteresowanie wiedzą tajemną. Życie raczej w odosobnieniu. Wibracja ta nie sprzyja przygodom miłosnym, chyba że uczucie zaskoczyło nas znienacka.
lekcja: wchodzić w każde doświadczenie świadomie, przyjmując na siebie odpowiedzialność za błędy i potknięcia. Gromadzić w ten sposób mądrość życiową. Szanować wiedzę i pracę — własną i cudzą. Zrozumieć, że każdy z nas obejmuje tylko fragment większej całości, nikt nie jest ani lepszy ani gorszy, a różni nas tylko zakres odpowiedzialności i pracy, proporcjonalny do naszych możliwości.
83
negatywnie: klęska związku uczuciowego lub wspólnego przedsięwzięcia. Straty materialne. Samotność, brak środków do życia. Depresja, choroba.
CYKL No. 8
Cykl Formujący
Dziecko praktyczne i konkretne, które wie, co i jak chce osiągnąć. Cykl bardzo trudny, czasem zbyt trudny dla dziecka. Często zmusza do przedwczesnego podjęcia pracy z powodu trudności finansowych rodziców albo z potrzeby sprawdzenia się jak najszybciej w praktycznej działalności. W ten lub inny sposób wczesna konfrontacja z problemem pieniędzy, umiejętnością realizacji planów lub... mistyką. Duża ilość energii, która wymaga ukierunkowania i często realizuje się w sporcie. Konieczność wysiłku i pracy. Ważny jest ojciec, jako ideał albo poprzez problemy z nim związane, np. jego nieobecność. Możliwe otarcie się o śmierć czyjąś lub własną.
negatywnie: trudności z uzyskaniem równowagi wewnętrznej. Tendencja do chwalenia się, popisywania. Złe skłonności lub nieodpowiednie towarzystwo. Czasem wypadki lub operacje. Trudności wymagające walki i odwagi.
rodzice: nauczyć dziecko gospodarować pieniędzmi. Unikać skąpstwa, ale też rozrzutności wobec dziecka. Pomóc mu zrozumieć konieczność myślenia o skutkach swych czynów, kontrolowania własnych reakcji i postępowania tak, by nie krzywdzić innych.
Cykl Produktywny
Błyskotliwe wejście w świat finansów, interesów lub zwrot w stronę mistycyzmu. Wibracje tego cyklu powodują ciśnienie wewnętrzne, które popycha nas do konkretnej realizacji. Awans lub założenie własnej firmy. Realizacja ambicji, zyski. Potrzeba równowagi w życiu uczuciowym. Czasem jest to cykl władzy.
lekcja: nauczyć się używać wpływów, władzy, pieniędzy w celu wewnętrznego wzbogacenia się. Starannie ważyć każdą myśl, słowo i czyn, bo są one energią, którą emanujemy w Kosmos i która wróci do nas pomnożona. Jeśli więc będziemy wysyłać zło, przewrotność, fałsz, nieuczciwość — wszystko to wróci do nas, i odwrotnie, jeśli wysyłamy dobro… . Należy starać się przewidzieć skutki swego działania, gdyż w każdej przyczynie jest już zawarty jej skutek.
negatywnie: niebezpieczeństwo klęski, porażki, załamania, ruiny, strat. Impulsywne, zbyt ryzykowne reakcje powodują negatywne skutki. Walka. Możliwość wypadku lub operacji, jeśli równowaga wewnętrzna jest zachwiana.
Cykl Żniwny
Okres pracy i ambitnych realizacji. Projekty, wcześniej nierealne, mogą teraz zostać zrealizowane. Udane transakcje i podróże. Aktywność. Gospodarowanie nagromadzonym do tej pory majątkiem.
negatywnie: życie nierówne, zachwiane proporcje i relacje. Niemożność odpoczynku. Walka o byt. Problemy zdrowotne. Interwencje chirurgiczne, wypadki. Należy unikać ryzyka i zachować czujność.
CYKL No. 9
Cykl Formujący
Dziecko nadwrażliwe, emocjonalne, płaczliwe, trudno adaptujące się i nerwowe, gdyż zbyt dużo rzeczy się dzieje. Jako wibracja końca, bilansu i spełnienia, 9 nie jest na swym miejscu na początku życia. Stąd napięcie, które jednak wcześnie uwrażliwia na innych i otwiera na świat Czasem możliwość podróży lub zmiany kraju zamieszkania. Marzycielskość, chęć ucieczki, idealizm. Czasem przeczucie jakiegoś powołania, które będzie potrzebowało czasu na ostateczne ujawnienie się. Talent artystyczny. Postawa twórcza. Nauka. Ewolucja.
negatywnie: trudne i destabilizujące doświadczenia. Czasami rozczarowania uczuciowe lub klęska jakiegoś związku.
rodzice: pomóc dziecku znaleźć swoje miejsce w hierarchii rodzinnej i społecznej, otoczyć je miłością i zrozumieniem, zwłaszcza w sytuacjach emocjonalnie trudnych. Nauczyć, poprzez własny przykład, wyrozumiałości, postępowania zgodnie z wewnętrzną prawdą, uczciwości wobec innych i niesienia pomocy, lecz bez zapominania o sobie.
85
Cykl Produktywny
Spirytualizm, potrzeba głębszego poznania innych wymiarów. Te wibracje prowadzą często do sukcesu publicznego, a nawet sławy. Trudności w życiu małżeńskim. Cykl skłaniający raczej ku miłości uniwersalnej niż osobistej. Powinien on stać się okresem wolności, tej najgłębszej, która daje możliwość pełnego spełnienia, rozwoju ukrytych możliwości i talentów. Podróże, komunikacja na najwyższym poziomie, przenoszenie nowych idei. Uważny wybór przyjaciół. Gromadzenie doświadczeń.
lekcja: nie zapominać o swych bliskich, odnaleźć samorealizację w służeniu ponadindywidualnym interesom, dotrzeć do istoty samego siebie, budując tym samym fundamenty prawdziwych związków i relacji z innymi.
negatywnie: zbyt silne emocje. Problemy w życiu rodzinnym lub uczuciowym. Zerwania, rozstania (także z powodu śmierci bliskiej osoby), utrata pozycji lub stanowiska. Problemy materialne.
Cykl Żniwny
Podróże i nieustanna aktywność. Sukces związany z działalnością grupową lub społeczną. Spełnienie. Erudycja. Działalność kulturalna. Konieczność dania dużo z samego siebie. Zakładanie stowarzyszeń, spółek. Nowe zainteresowania (nauki ezoteryczne, historia, archeologia). Poznanie samego siebie i płynąca stąd
możliwość niesienia pomocy innym.
negatywnie: straty i cierpienie. Problemy finansowe i brak energii witalnej. Trzeba znaleźć czas na odpoczynek i starać się prowadzić zrównoważony tryb życia.
CYKL No. 11/2
Cykl Formujący
Silna energia i duża nerwowość. Konflikty rodzinne, zwłaszcza napięte stosunki z matką lub wręcz zawłaszczenie przez nią osobowości dziecka. Czasem inspiracja i niezwykłe talenty. Silnie rozwinięta intuicja, zdolności mediumiczne. Jeśli otoczenie rodzinne nie jest przygotowane na tak duże wymagania, jeśli jest złożone z osób o silnym ego — cykl ten jest przeżywany na poziomie wibracji 2, a nie 11.
negatywnie: trudności z otoczeniem. Starać się uniknąć orientacji zawodowej związanej ze światem interesów lub handlu.
rodzice: dać możliwość wyrażenia się dziecku. Respektować jego dojrzałość, widzieć w nim Świadomość, która ma za sobą wiele wcieleń i głęboką wiedzę, i jako rodzic (tym razem) pomagać jedynie małemu ciału. Nie lekceważyć informacji z innych wymiarów, które może otrzymywać dziecko, nie wyśmiewać jego wspomnień „sprzed narodzin", nie podważać prawdziwości istnienia „niewidzialnych przyjaciół", z którymi rozmawia. Jednym słowem, nie zburzyć wyobraźni dziecka, którą jest podłączone do Jedni.
Cykl Produktywny
Inwencja i inspiracja. Doskonalenie relacji międzyludzkich i pokory wobec wiedzy wewnętrznej, własnej i innych. Ewolucja wewnętrzna prowadząca do poszerzenia świadomości i podejmowania coraz większej odpowiedzialności i pracy na rzecz ludzkości, dzielenia się zdobytą wiedzą wewnętrzną bez oczekiwania na zysk. Wynagrodzenie przyjdzie w najbardziej nieoczekiwanej postaci. Wibracje sprzyjające artystom, twórcom. Dynamika tych energii pomaga w zrealizowaniu swych ideałów. Możliwość spełnionego związku partnerskiego.
lekcja: — dawać, dzielić się, rozpowszechniać swą wiedzę. Postrzegać swoje związki z ludźmi w kategoriach ponadosobowych, uniwersalnych, pracować nad dyscypliną wewnętrzną, starać się osiągnąć neutralność reakcji poprzez ciszę i kontakt z własnym wnętrzem. Pracować nad odróżnieniem prawdziwych potrzeb i rezygnacją z wybujałych ambicji. Sprowadzić swe ego do minimalnych wymiarów służących wyłącznie podtrzymaniu własnej odrębności.
negatywnie: ekstremalne reakcje i gwałtowne działania. Problemy nerwowe.
Należy unikać wszelkich interesów i nie zajmować się sprawami finansowymi.
Cykl Żniwny
Uznanie i autorytet w wyniku włożonej pracy. Spokój i możliwość dalszej ewolucji.
negatywnie: problemy ze zdrowiem i z psychiką, spowodowane najczęściej nieumiejętnością kontrolowania swych reakcji emocjonalnych.
CYKL No. 22/4
Cykl Formujący
nie istnieje
87
Cykl Produktywny
Przez większość ludzi przeżywany na poziomie wibracji 4. Jeśli nie — możliwość realizacji bardzo ambitnych i odpowiedzialnych planów w celach humanitarnych. Organizacja lub kierowanie dużymi przedsiębiorstwami, interesami, partią polityczną lub wręcz udział w rządzie. Niespożyte siły twórcze.
lekcja: działać, tworzyć na rzecz wspólnych ideałów, w celu polepszenia bytu grup ludzi.
negatywnie: ten niezwykły potencjał twórczy używany dla egoistycznych celów wprowadza bardzo silną wibrację, zakłócającą system nerwowy i równowagę psychiczną. Okres wymagający wielkiego wysiłku, wytężonej pracy, zużywający duże zasoby energii.
Cykl Żniwny
W większości przypadków przeżywany na poziomie wibracji 4.
Obowiązek twórczości dla innych. Ugruntowanie się uznania i pozycji, ostateczne spełnienie.
negatywnie: ekstrawagancja. Kompleks wyższości. Choroba psychiczna.
88
DŁUGOŚĆ TRWANIA CYKLI
Długość każdego cyklu wynosi 28 lat i cztery miesiące. Przejście z jednego do drugiego cyklu nie dokonuje się z dnia na dzień, lecz wymaga czasu dla wyhamowania poprzednich wpływów i zastąpienia ich przez następne. Może to trwać od kilku dni, do kilku lat. Istnieją wiec okresy przejściowe, które oddzielają jak bufor kolejne cykle.
SPOSÓB OBLICZANIA DWÓCH DAT WYZNACZAJĄCYCH BUFOR MIĘDZY CYKLEM FORMUJĄCYM A PRODUKTYWNYM.
Okres przejściowy między cyklami zawiera się w odstępie czasu pomiędzy datą stałą i ruchomą.
1. Data stała przejścia z Cyklu Formującego do Cyklu Produktywnego występuje 28 lat i cztery miesiące od dnia urodzenia. Oblicza się ją dodając do daty urodzenia 28 lat i 4 miesiące.
dzień urodzenia
miesiąc urodzenia
rok urodzenia
+4 miesiące
+28 lat
dzień urodzenia
(bez zmian)
miesiąc
rok
Przykład:
dla Jolanty ur. 18.05.1950
dzień urodzenia
18
miesiąc urodzenia
5
rok urodzenia
1950
+4 miesiące
+28 lat
18
9
1978
Data stała dla pierwszego okresu przejściowego w życiu Jolanty będzie:
18.09.1978 r.
89
Inny przykład:
osoba urodzona 13.10.1972 r. W tym przypadku z obliczeń wynika:
dzień urodzenia
13
miesiąc urodzenia
10
rok urodzenia
1972
+4 miesiące
+28 lat
13
14
1978
Ponieważ nie ma czternastego miesiąca, odejmujemy dwanaście od czternastu i dodajemy je w formie jednego roku do daty 2000:
14 miesięcy -12 miesięcy = 2 (miesiąc luty)
12 miesięcy (1 rok) dopisujemy do roku 2000 uzyskanego w pierwszym wyniku
2000 + 1=2001
W tym przypadku data stała pierwszego okresu przejściowego to 13 luty (2) 2001.
2. Data ruchoma przejścia z Cyklu Formującego do Cyklu Produktywnego
Zależy ona od miejsca Roku Osobistego No. 1 położonego najbliżej daty stałej.
Żeby znaleźć Rok Osobisty No. 1 najbliższy dacie stałej, trzeba najpierw obliczyć No. Roku Osobistego, w którym ta data wypada. 1 stycznia Roku Osobistego No.1 najbliższego dacie stałej może się znaleźć więc przed lub po tej dacie. Jest to ważne do obliczenia daty ruchomej.
□ jeśli data stała znajduje się w przedziale od 1 do 5 R.O., datę ruchomą znajdziemy przed datą stałą (przykład A).
□ jeśli data stała znajduje się w Roku Osobistym zawartym między 6 a 9 R.O., data ruchoma znajdzie się po dacie stałej (przykład B).
Przyglądając się następstwu lat osobistych (tablica poniżej) zauważymy, że poczynając od R.O. No. 5, żeby znaleźć najbliższy R. O. No. 1 musimy cofnąć się do R.O. No. 1 poprzedzającego R.O. No. 5 (gdy się cofamy — odległość wynosi 4 lata, a gdybyśmy się posuwali do przodu odległość wyniosła by 5 lat).
90
Natomiast począwszy od R.O. No. 6, trzeba by było cofnąć się aż o 5 lat, by odnaleźć R.O. No. 1. Posuwając się do przodu, znajdujemy go już po czterech latach:
Rok Osobisty No. 1
Rok Osobisty No. 2
Rok Osobisty No. 3
Rok Osobisty No. 4
■ Rok Osobisty No. 5
Rok Osobisty No. 6
Rok Osobisty No. 7
Rok Osobisty No. 8
Rok Osobisty No. 9
Rok Osobisty No. 1
Przykład A:
Dla Jolanty ur. 18.05.1950 rok 1978, w którym usytuowała się data stała, jest rokiem osobistym No. 3:, bo:
1978 (rok kalendarzowy daty stałej)
+ 18 (dzień urodzenia)
+ 5 (miesiąc urodzenia)
-------------------------
2001 = 3
Rok Osobisty, w którym wypada data stała, oblicza się dodając do roku daty stałej dzień i miesiąc urodzenia
Jej Rok Osobisty No. 1 najbliższy tej dacie:
1976 = rok osobisty No. 1
1977 = rok osobisty No. 2
1978 = rok osobisty No. 3
Data ruchoma pierwszego okresu przejściowego: 1 stycznia 1976 r.
91
Przykład B (w przykładzie zastosowaliśmy metodę sumy cyfr uproszczonych):
osoba ur. 13.10.1972 r.; data stała: 13.02.2001 r.
rok daty stałej jest jej Rokiem Osobistym No. 8, bo:
2001(2+0+0+1) + 13(1+3) + 10(1+0) = (3 + 4 + 1) = 8
rok kalendarzowy daty stałej dzień urodzenia miesiąc urodzenia
Jej R.O. No. 1 najbliższy daty stałej:
(wynik obliczenia) 2001 = rok osobisty No. 8
2002 = rok osobisty No. 9
(najbliższy rok osobisty No. 1) 2003 = rok osobisty No. 1
Data ruchoma pierwszego okresu przejściowego: 1 stycznia 2003r.
OBLICZANIE DWÓCH DAT WYZNACZAJĄCYCH BUFOR MIĘDZY CYKLEM PRODUKTYWNYM A ŻNIWNYM
1. data stała przejścia do cyklu żniwnego — dla każdego taki sam odstęp 56 lat i 8 miesięcy od dnia urodzenia lub 28 lat i 4 miesiące od daty stałej przejścia do cyklu produkcyjnego.
Dla Jolanty ur. 18.05.1950:
dzień urodzenia
18
miesiąc urodzenia
05
rok urodzenia
1950
+8 miesięcy
+56 lat
18
13
2006
18
13-12=1
2006+1=2007
18 (dzień) 13 (miesiąc) 2006
13-12 miesięcy (1 rok) = 1 (styczeń)
12 miesięcy czyli 1 rok, który dopisujemy do 2006 roku
2006 + 1 rok = 2007
Data stała przejścia do cyklu żniwnego dla Jolanty: 18 Stycznia 2007 r.
92
2. data ruchoma przejścia do cyklu żniwnego — 1 stycznia R.O. No. 1 najbliższego dacie stałej.
Podobnie jak w poprzednich obliczeniach, data ruchoma może się znaleźć przed lub po dacie stałej w zależności od tego, w którym Roku Osobistym znajduje się data stała.
Przykład A.
Dla Jolanty rok kalendarzowy 2007, w którym znajduje się data stała, jest Rokiem Osobistym No. 5, bo:
2007 (rok kalendarzowy daty stałej)
+ 18 (dzień urodzenia)
+ 5 (miesiąc urodzenia)
------------------------
2030 = 5
(najbliższy rok osobisty n° 1) 2003 = Rok Osobisty No. 1
2004 = Rok Osobisty No. 2
2005 = Rok Osobisty No. 3
2006 = Rok Osobisty No. 4
(wynik obliczenia jw.) 2007 = Rok Osobisty No. 5
A więc datą ruchomą przejścia do cyklu żniwnego będzie: 1 stycznia 2003 r.
93
Przykład B.
Dla osoby urodzonej 12.10.1972 r.
dzień urodzenia
12
miesiąc urodzenia
10
rok urodzenia
1972
+8 miesięcy
+56 lat
12
18
2028
12
18-12=1
2028+1=2029
Datą stałą jest 12 czerwca 2029 r.
Rok 2029 jest R.O. No. 8., bo:
2029 (rok kalendarzowy daty stałej)
+ 12 (dzień urodzenia)
+ 10 (miesiąc urodzenia)
------------------------
2051 =2+0+5+1=8
A więc:
2029 - Rok Osobisty No. 8
2030 = Rok Osobisty No. 9
2031 = Rok Osobisty No. 1
Data ruchoma dla przejścia w Cykl Żniwny dla tej osoby: 1 Stycznia 2031 r.
Daty stałe przypadają zawsze na dzień urodzenia, a daty ruchome na dzień 1 stycznia.
Dla Jolanty:
1.
Data stała przejścia z C.F. No. 5 do C.P. No. 9 18. 09. 1978 r.
Data ruchoma 1. 01. 1976 r.
2.
Data stała przejścia z C. P. No. 9 do C. Ż. No. 6 18.01. 2007 r.
Dala ruchoma 1.01. 2003 r.
|
|